Trainingen

Trainingen vanaf 22 oktober 2018

 

Pupillen: ( coördinator Marc Oosting)

 

Woensdag 18:00 - 19:15 uur zaaltraining in Sporthal de Weert, Kruidenlaan 103 te Venray:  Marc Oosting - Martijn vd Hoef en Alice Leijssen
Zaterdag 10:00 - 11:15 uur  bostraining:  Hanneke v Oosterhout - Chris Fransen - Demi Boom (Vertrek vanaf zwembad Laco.)

 

 

D-junioren ( coördinator Jan Poels)

 

Dinsdag 18:00 - 19:30 uur  baantraining:  Lex Biessels- Stan Liebrand
Donderdag 18:00 - 19:30 uur baan-looptraining: Tadessa

Zaterdag 10:00 - 11:30 uur bostraining:  Jan Poels  - Egbert Knol

 

ABC-junioren

 

Maandag 19:00 - 20:30 uur    Sandra Kleuskens

Zaterdag 10:00 - 12:00 uur   Olle vd Boom 

 

Opmerking:

 

Momenteel wordt de mogelijkheid nagegaan van extra looptraining

op donderdag voor de D - junioren.

Ook de mogelijkheid tot het starten van tweemaal per week specifieke looptraining op de afstanden 400 tot 5000 meter voor jeugdatleten die uitsluitend de looponderdelen willen doen. Nadere mededelingen hierover volgen.

 

 

         
           
           
           
           
           


 

Regels bij het gebruik van baan en middenterrein


BAANREGELS BIJ HET GEBRUIK VAN DE ATLETIEKBAAN BIJ ATV VENRAY 
 
  • TECHNISCHE NUMMERS
    Bij hoogspringen en speerwerpen beide sectoren, zowel sector 1 als 2, gebruiken vanwege de belasting:
    senioren en A/B junioren: hoog 1 en speer 1; pups en cd junioren: hoog 2 en speer 2
    Aanlopen verspringen: na gebruik de aanlopen schoonvegen met harde bezem.
     
  • WERP ALLEEN BIJ EEN VRIJ WERPVELD.
    Als je met een werpnummer bezig bent; kijk altijd of je werpveld vrij is!
     
  • INLOPEN/ UITLOPEN BUITEN DE BAAN.
    Inlopen/uitlopen buiten de baan, op het gras of in de buitenste banen; nooit in baan 1 of 2
     
  • LOOPSCHOLING NOOIT IN BAAN 1 OF 2.
    Loopscholing zoveel mogelijk buiten de loopgedeelten, op de buitenste banen of op de aanloopstukken doen.
     
  • LOOPSCHOLING NIET OP SPRINTERSBANEN
    Loopscholing niet op de sprintbanen (finish zijde) maar zijde Zuidsingel
     
  • TEMPO-TRAININGEN ALLEEN IN BAAN 1 EN 2.
    Het loopgedeelte (kern van het programma) van de trainingen wordt in baan 1 & 2 gedaan (ongeacht het tempo waarin dit gebeurd, dit is echter nooit kletstempo).
     
  • LOOP ACHTER ELKAAR.
    Geef een ander de ruimte daarom NIET naast elkaar lopen, maar ACHTER elkaar.
     
  • INHALEN VIA BAAN 2.
    Het inhalen gebeurt in baan 2. Snellere atleten kunnen dan makkelijker, zonder belemmering inhalen.
     
  • HERSTELPAUZES NOOIT IN BAAN 1 OF 2.
    De herstelpauzes worden in baan 3 gedaan of op het gras, ongeacht het tempo (wandel of dribbel pauzes) rekening houdende met ALLE anderen.
     
  • HINDER ELKAAR NIET.
    Als er anderen bezig zijn deze dan zoveel mogelijk NIET hinderen.
     
  • LOPERS OP DE BAAN HEBBEN VOORRANG.
    Bij het oversteken, betreden en verlaten van het middenterrein hebben de lopers op de baan altijd voorrang; dus eerst kijken of de baan vrij is en dan pas oversteken.
     
  • STARTBLOKKEN NOOIT IN BAAN 1 OF 2.
    Geen sprinttrainingen (startblokken, horden etc.) in baan 1 & 2.
     
  • TIJDENS WERPTRAININGEN NIET OVER HET MIDDENTERREIN OVERSTEKEN.
    Als er op het grasveld/middenterrein getraind wordt het werpen, dan mag er NIET op het grasveld overgestoken worden.
     
  • BLIJF VOORTDUREND ALERT M.B.T. JE MEDE-ATLEET
    Blijf voortdurend opletten wat er om je heen gebeurt, in het bijzonder bij het betreden en verlaten van de baan.
     
  • RUIM ALTIJD OP WAT JE GEBRUIKT HEBT
     
  • TRAINERS ZIJN VERANTWOORDELIJK VOOR VEILIGHEID VAN ATLETEN
    De trainers dragen verantwoording voor de veiligheid op de baan; zijn/haar aanwijzingen dienen opgevolgd te worden en in probleemgevallen zijn zij aanspreekbaar.
     
  • BLIJF RUSTIG EN ACCEPTEER ELKAARS GOEDE BEDOELINGEN.
    Aanvulling: "UITSTAPPEN". Daarbij gaat het nogal eens mis. Let op inhalers! Als het druk is met inhalers is het te verkiezen naar binnen uit te stappen.....(pas wel op voor de rand!)
Terug naar boven